خبرگزاری کار ایران

فارن‌پالیسی بررسی کرد؛

توافق احتمالی با ایران و پشت سر گذاشتن «بحران انرژی غرب»/ چه کسی از احیای برجام سود می‌برد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۰۱۱

فارن‌پالیسی در گزارشی تاکید کرد که توافق احتمالی هسته‌ای با ایران، همه مشکل برنامه هسته‌ای تهران را حل نمی‌کند ولی به حل بحران انرژی غرب در زمستان پیشرو کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، مجله «فارن‌پالیسی»، با انتشار گزارشی با عنوان «چه کسی از توافق جدید با ایران سود می‌برد؟» نوشته است: احیای توافق هسته‌ای ممکن است دستیابی به پیشرفت‌های هسته‌ای از سوی ایران را به تأخیر بیندازد ولی به کشورهای غربی کمک خواهد کرد تا بحران انرژی که در زمستان پیشرو با آن مواجه هستند را پشت سر بگذارند.

این گزارش در ادامه به احتمال توافق ایران و آمریکا بر سر احیای برجام اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد که دولت بایدن به منظور جلب نظر ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای، امتیازات بسیاری را پیشنهاد داده است. از جمله این پیشنهادات می‌توان به قراردادهای اقتصادی بلندمدت تضمین شده و نگهداری میزان قابل توجهی از مواد اتمی در داخل خاک ایران تا این کشور بتواند در صورت خروج احتمالی دولت‌های بعدی ایالات متحده از توافق به راحتی برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد، اشاره کرد. پیشنهاداتی که توافق کنونی را از نظر غرب اندکی ضعیف‌تر از توافق قبلی خواهد کرد.

نویسده گزارش فارن‌پالیسی در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که توافق کنونی همه مشکل را حل نخواهد کرد ولی از سوی دیگر، دولت بایدن آمادگی پذیرش رویکردهای سخت‌تر در قبال برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز