خبرگزاری کار ایران

ادعای بلومبرگ:

احیای توافق هسته‌ای ممکن است چند هفته دیگر طول بکشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۱۴

بلومبرگ مدعی شد که با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها، مقام‌های اروپایی در اظهارنظر اخیر خود اعلام کردند که توافق نهایی بر سر احیای برجام ممکن است به هفته‌ها زمان نیاز داشته باشد.

به گزارش ایلنا، بلومبرگ در گزارش اخیر خود به نقل از مقامات مطلع از گفت‌وگوهای ایران و آمریکا بر سر احیای توافق هسته‌ای مدعی شد که حل اختلافات دو طرف ممکن است چند هفته دیگر طول بکشد.

در ادامه این گزارش آمده است: پاسخ‌های واشنگتن و تهران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای کاهش تحریم‌های ایران، از جمله تحریم‌های نفتی، در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌ تهران، موجب افزایش امیدها برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها شده بود.  

با این وجود، دو مقام مطلع از مذاکرات در گفت‌وگو با بلومبرگ گفتند که اختلافات بر سر تحقیقات ناظران بین‌المللی در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تقاضای غرامت از سوی تهران در صورتی که دولت آینده ایالات متحده از توافق خارج شود، همان‌گونه که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا چهار سال پیش از توافق خارج شد، همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، این گفت‌وگوها به دقت از سوی فعالان حوزه نفت و گاز دنبال می‌شود و مقام‌های سیاسی به دلیل قیمت بالای حامل‌های انرژی و تورم رو به افزایش در سراسر دنیا، از سوی افکارعمومی کشورهای‌شان تحت فشار قرار دارند.

در این شرایط، توافق با ایران منجر به آزاد شدن میلیون‌ها بشکه نفت و محصولات نفتی پالایش شده‌ای که ایران از زمان وضع مجدد تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) ذخیره کرده است، می‌شود.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است: به گفته یکی از مقام‌های اروپایی، حتی اگر واشنگتن و تهران بر سر احیای برجام به توافق برسند، اجرای آن چالش‌برانگیز خواهد بود. گفته‌های این مقام اروپایی به این نکته اشاره دارد که بازگشت کامل نفت ایران به بازارهای بین‌المللی ماه‌ها طول خواهد کشید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز