خبرگزاری کار ایران

گسترش دامنه عصیان مدنی در لیبی؛

اعتراض‌ها علیه ناامنی به شهر «درنه» کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۱

شرکت کنندگان در تظاهرات بزرگ شهر درنه که شب گذشته برگزار شد، در حمایت از ارتش و پلیس شعار سر دادند با حضور هر گونه گروه مسلح در شهر مخالفت کردند.

تظاهرات بزرگی در شهر «درنه» لیبی در اعتراض به ناامنی و فقدان نهادهای امنیتی در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات علیه ناامنی و حضور افراد مسلح تندور در درنه اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار گسترش تسلط دولت بر درنه، فعال‌سازی دستگاه‌های نظامی و امنیتی، پایان دادن به عملیات‌های قتل، ربودن و انفجارهایی شدند که این شهر از مدت‌ها پیش شاهد آن است.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ شهر درنه که شب گذشته برگزار شد، در حمایت از ارتش و پلیس شعار سر داده و با حضور هر گونه گروه مسلح در شهر مخالفت کردند.

در همین حال، معترضان بیشتر خیابان‌های شهر را بستند و تهدید کردند که تا زمان دخالت دولت برای برقراری آرامش و امنیت و ثبات به شهر، به عصیان مدنی خود ادامه می‌دهند.

از طرف دیگر، بیشتر فروشگاه‌ها در شهر درنه بسته شد و معترضان برای رویارویی با هر گونه برخوردی با تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

در تحولی دیگر، گروه «اتاق انقلابیون لیبی» به پارلمان لیبی ۱۰ روز مهلت داد که به دولت «علی زیدان» نخست‌وزیر این کشور رای عدم اعتماد دهد. این مهلت از روز گذشته - یکشنبه - آغاز شده است.

این گروه دولت را متهم به کمک برای صدور قطعنامه بین‌المللی به منظور اعزام ۲۳۵ نظامی برای حمایت از مراکز سازمان ملل در طرابلس کرد.

اتاق انقلابیون لیبی توصیف انقلابیون به شبه‌نظامی را رد کرده و با تحویل سلاح‌های آن‌ها به دولت نیز تا زمان تحقق اهداف انقلاب یعنی عدالت، آزادی و برابری مخالفت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز