خبرگزاری کار ایران

بازگشت «ریچارد نفیو» به وزارت خارجه آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۴۶۲

معاون پیشین نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که پیش از این به طور رسمی هیأت مذاکره‌کننده ایالات متحده و وزارت خارجه این کشور را ترک کرده بود، بار دیگر به این وزارتخانه بازگشت.

به گزارش ایلنا، «ریچارد نفیو» معاون پیشین «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که پیش از این به طور رسمی هیأت مذاکره‌کننده ایالات متحده و وزارت خارجه این کشور را ترک کرده بود، بار دیگر به این وزارتخانه بازگشت.

وی در پی بازگشت به دستگاه دیپلماسی آمریکا قرار است در یک سمت غیرمرتبط با ایران فعالیت کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز -سه‌شنبه- طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نفیو قرار است «به عنوان «هماهنگ‌کننده مبارزه با فساد» در جهان معرفی شود.

نفیو ماه فوریه گذشته در پیامی توئیتری نوشت که در تاریخ ششم دسامبر سال ۲۰۲۱ به دلیل «اختلاف‌نظر صادقانه در رابطه با سیاست» از هیأت مذاکره‌کننده آمریکا در وین جدا شده و چند هفته بعد نیز سمت خود در وزارت خارجه این کشور را ترک کرده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در این‌باره نوشته بود که برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور به دلیل اختلاف با رابرت مالی بر سر نحوه مذاکرات با ایران، کناره‌گیری کرده یا مسئولیت‌های خود در قالب این تیم را کاهش داده‌اند.

وال استریت ژورنال نوشت که دلیل اختلاف در تیم و تصمیم برای خروج از روند مذاکرات، تأکید آنها بر این موضع بوده است که رویکرد واشنگتن در قبال ایران به اندازه کافی سختگیرانه نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز