خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای امنیت روسیه:

رویکرد ناتو امنیت اروپا را بی‌ثبات می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۱۶

دبیر شورای امنیت روسیه تصمیم ناتو برای دشمن خواندن کشورش را موجب بی‌ثباتی در امنیت اروپا برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «‌نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که تصمیم ناتو برای دشمن خواندن روسیه منجر به تشدید تنش و بی‌ثباتی امنیت در اروپا می‌شود و با قانون وضع شده بین روسیه و ناتو در تضاد است.

پاتروشف گفت: «روسیه که از منافع و حاکمیت ملی خود دفاع می‌کند، توسط ایالات متحده و متحدانش دشمن اعلام شده است و این موضوع در اسناد ایدئولوژیک از جمله اسناد تصویب شده در نشست ناتو در مادرید منعکس شده است».

وی تاکید کرد که آمریکا و متحدانش از آغاز گفت‌وگوی سازنده با روسیه درباره ثبات استراتژیک خودداری کردند و خواسته‌های مسکو برای تضمین‌های امنیتی را کاملا نادیده گرفتند.

پاتروشف افزود: «زیرساخت‌های نظامی ناتو در حال نزدیک شدن به مرزهای ماست و به طور فعال نیروها و تجهیزات نظامی در ضلع شرقی تقویت می‌شوند. عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف تصویب شده و ائتلاف نظامی جدیدی به نام آکوس ایجاد شده است».

وی تاکید کرد که این تصمیمات و اقدامات نه تنها منجر به تشدید تنش و بی‌ثباتی امنیت اروپا می‌شود، بلکه در تضاد آشکار با قانون وضع‌شده برای روابط روسیه و ناتوست که هنوز از نظر قانونی معتبر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز