خبرگزاری کار ایران

دیدار وزرای دفاع استرالیا و ژاپن در توکیو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۳۹۱

وزرای دفاع استرالیا و ژاپن ‌در توکیو با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ریچارد مارلز»، وزیر دفاع استرالیا امروز -چهارشنبه- با «نوبو کیشی»، همتای ژاپنی خود  در توکیو دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار برای دومین بار طی یک هفته درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله بحران کنونی اوکراین، امنیت در منطقه اقیانوس هند و آرام و راه های همکاری نزدیک گفت و گو کردند.

وزیر دفاع ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار گفت: «در جلسه امروز ما بحث‌های جامع و عمیقی درباره مسائل منطقه داشتیم. همانطور که قبلا گفتم ما دو طرف مجددا وضعیت اوکراین را به رسمیت می‌شناسیم و با تغییر یکجانبه وضعیت موجود در دریای چین جنوبی و دریای چین به شدت مخالف هستیم. همچنین مجددا بر اهمیت دستورهای دریایی آزاد ملی بر اساس حاکمیت قانون تاکید کردیم».

کیشی همچنین تاکید کرد که توکیو، کانبرا را یک شریک ویژه استراتژیک می‌داند و به دنبال ادامه هماهنگی دوجانبه برای منطقه آزاد و باز اقیانوس هند و آرام است.

مارلز نیز به نوبه خود تاکید کرد که هر دو دیدار با کیشی، تصویر بسیار مثبتی از نزدیکی و عمق همکاری بین استرالیا و ژاپن به دست داده است.

وی گفت: «واضح است که منطقه ما با پیچیده‌ترین شرایط استراتژیک از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون مواجه است؛ آنچه که کشورهای منطقه اکنون انجام می دهند، مهم است».

دو وزیر بر تعهد کشورهای خود برای تقویت همکاری های دفاعی  در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز