خبرگزاری کار ایران

برایان هوک:

دولت بایدن مرگ مذاکرات هسته‌ای را اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۰۹۸

نماینده سابق آمریکا در امور ایران با انتقاد از سیاست دولت فعلی آمریکا در قبال ایران، گفت که واشنگتن باید مرگ مذاکرات هسته‌ای را اعلام کند.

به گزارش ایلنا، «برایان هوک» نماینده سابق آمریکا در امور ایران با انتقاد از سیاست دولت فعلی آمریکا در قبال ایران، گفت که واشنگتن باید مرگ مذاکرات هسته‌ای را اعلام کند.
وی که با روزنامه ایندیپندنت عربی صحبت می‌کرد، افزود که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا باید سیاست خارجی را در پیش گیرد که منجر به احیای بازدارندگی، فشار اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و همصدایی با دوستانمان در منطقه شود؛ به‌ویژه با عربستان، اسرائیل، امارات، بحرین، و هر طرفی که در خط مقدم مقابله با ایران قرار دارد.
در حالی که بسیاری از مقام‌ها و کارشناسان آمریکایی به ناکارآمدی و شکست سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران اذعان کرده‌اند، هوک در اضحارتی مضحک، مدعی نتیجه‌بخش بودن این رویکرد شد.
هوک در ادامه ادعاهای خود افزود که به عقیده وی مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده و توافق هسته‌ای مرده است، شرایطی که ممکن است دولت بایدن را مجبور کند به دنبال یک جایگزین باشد و به نظر می‌رسد که آن‌ها نیز بر اساس آنچه او مشاهده کرده است، چنین طرحی ندارند.

وی مدعی شد که اعمال فشار بهترین روش است، نه گفت‌وگو که به آن یک شانس داده شد و در قبال ایران نیز کارساز نبود.

هوک افزود: «این، مثل یک حرکت شطرنج است، شما نمی‌توانید شاه خود را برای محافظت از ملکه رها کنید. اگر ایران با فشاری روبه‌رو شود که ما تنها بیش از دو سال به آن وارد کردیم، چاره‌ای غیر از شروع امتیاز دادن درخصوص برنامه هسته‌ای‌اش نخواهد داشت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز