خبرگزاری کار ایران

ترمیم کابینه عربستان/ عادل الجبیر نماینده ریاض در امور اقلیمی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۱۶۳

پادشاه عربستان طی فرمانی برخی تغییرات را در سطح وزرا، معاونان وکارمندان عالی‌رتبه انجام داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان طی فرمانی برخی تغییرات را در سطح وزرا، معاونان وکارمندان عالی‌رتبه انجام داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این تغییرات، «خالد بن محمد بن عبدالرحمن السالم» به عنوان رئیس کمیسیون سلطنتی با رتبه وزیر برای مناطق «جبیل» و «ینبع» منصوب شد.

پادشاه سعودی طی فرمان دیگری، «عبدالرحمن بن احمد بن حمدان الحربی» فرماندار و رئیس اداره کل تجارت خارجی را از سمتش برکنار کرد.

ملک سلمان همچنین «عادل الجبیر» را به عنوان نماینده پادشاهی عربی سعودی در «امور آب و هوایی» و تغییرات اقلیمی تعیین کرد.

طبق این گزارش، عادل الجبیر، وزیر خارجه سابق سعودی علاوه بر پست جدید، در سمت قبلی خود به عنوان وزیر مشاور در امور خارجه نیز ابقا شده است.

پادشاه سعودی همچنین عبدالرحمن بن احمد بن حمدان الحربی را به عنوان سفیر سعودی در جمهوری خلق چین منصوب کرد.

در همین رابطه، پادشاه سعودی «بدر بن عبدالمحسن بن عبدالله بن هداب» را از سمت دستیار وزیر بازرگانی برکنار و او را به عنوان دستیار رئیس کمیته کارشناسان در شورای وزیران تعیین کرد.

ملک سلمان همچنین «نجم بن عبدالله الزید» را به عنوان معاون وزیر دادگستری با درجه عالی و «حمود بن بداح المریخی« را به عنوان مشاور دربار سلطنتی در رتبه کارمند عالی تعیین کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز