خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی بلینکن نسبت به سفر کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به سین‌کیانگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۸۲

وزیر خارجه آمریکا بر نگرانی مستمر کشورش نسبت به تلاش چین برای محدود کردن سفر کمیسر عالی حقوق بشر به ‌سین‌کیانگ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده ‌تاکید کرد که واشنگتن همچنان نگران‌ تلاش‌های چین برای محدود کردن و دستکاری سفر «میشل باچله»،‌ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به سین‌کیانگ است.

بلینکن در این باره گفت: «ایالات متحده همچنان نگران سفر میشل باچله و تیمش به جمهوری خلق چین و تلاش‌های پکن برای محدود کردن این سفر است».

وی گفت: «ما نگران هستیم که شرایط تحمیل شده توسط مقام‌های پکن بر این دیدار فرصت ارزیابی کامل و مستقل تیم حقوق بشر در جمهوری خلق چین از جمله منطقه سین‌کیانگ را سلب کرده است».

واشنگتن پیش از سفر باچله هشدار داده بود که مقام‌های چینی به او اجازه نخواهند داد که ارتباط مورد نیاز برای ارزیابی کامل وضعیت حقوق بشر در آن‌جا را به دست آورد‌.

بلینکن با تکرار موضع خود گفت:‌ «گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه به ساکنان سین‌کیانگ هشدار داده شده بود که از شرایط منطقه شکایت نکنند یا به طور صریح درباره آن صحبت نکنند».

باچله روز گذشته -‌شنبه- اعلام کرد که سفرش به چین برای تحقیق نبوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز