خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کلمبیا

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۷۴

مردم کلمبیا برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید خود، پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مردم کلمبیا، امروز -یکشنبه- در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت می‌کنند. 

«گوستاو پترو»، شهردار چپ‌گرای بوگوتا، عضو گروه چریکی ام-۱۹ و سناتور فعلی، در نظرسنجی‌ها با حمایت ۴۰ درصدی رای‌دهندگان پیشتاز است و تنها به ۴۰ امتیاز دیگر نیاز دارد تا بدون راه یافتن به دور دوم انتخابات در ماه ژوئن به ریاست‌جمهوری برسد. 

این کاندیدای ۶۲ ساله، با وعده توزیع مجدد حقوق بازنشستگی، رایگان کردن دانشگاه‌های دولتی و مبارزه با نابرابری عمیق، رای‌دهندگان را به خود جذب کرده است. 

«فدریکو گوتیئرز»، رقیب اصلی وی و شهردار راست‌گرای متمایل به مرکز شهر «مدلین» از حمایت حدود ۲۵ درصد از رای‌دهندگان برخوردار است. 

گوتیئرز در وعده‌های انتخاباتی خود بر طرح‌هایش برای تخصیص حقوق پایه برای نج میلیون خانوار و افزایش کارآمدی در هزینه کردن بودجه دولت تأکید کرده است. 

وی در رابطه با رقیب خود گفته است که پترو تهدیدی برای دموکرسی است و در خصوص برنامه‌های اقتصادی چپ‌گرایانه وی، از جمله ممنوعیت اجباری پروژه‌های نفت و گاز جدید، هشدار داده و گفته است که سیاست‌های پترو، اقتصاد کلمبیا را نابود می‌کند. 

سومین کاندیدای این انتخابات، «رودولفو هرناندز»، شهردار شهر بوکارمانگا است که از حمایت ۲۰ درصد از رای‌دهندگان برخوردار است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز