خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد مسکو:

نیروهای روس کنترل شهر بندری «کراسنی» در دونتسک را به دست گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۶۴۸

سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی مصاحبه‌ای در مسکو اعلام کرد که شهر بندری «کراسنی» در منطقه دونتسک اوکراین به کنترل نیروهای این کشور درآمد.

به گزارش ایلنا به نقل از تی‌آرتی‌، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی مصاحبه‌ای در مسکو اعلام کرد که شهر بندری «کراسنی» در منطقه دونتسک اوکراین به کنترل نیروهای این کشور درآمد.

وی  با بیان اینکه تهاجم یگانهای نظامی روسیه در اوکراین ادامه دارد، گفت که ارتش روسیه با نیروهای به اصطلاح «جمهوری خلق دونتسک» شهر کراسنی را تحت کنترل کامل درآورده است.

کوناشنکوف همچنین تصریح کرد: «مرکز فرماندهی پیشروی تیپ ۳۰ مکانیزه ارتش اوکراین در شهرک بهموت و مرکز فرماندهی یگان پدافند منطقه‌ای در شهرک سولدار با موشک‌ هدف قرار گرفتند».

به گفته وی در نتیجه این حملات هوایی، بیش از ۲۶۰ نیروی اوکراینی نیز کشته شده و دو فروند جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در شهرک بارونکوو در منطقه خارکف و اورهوو در منطقه خرسون سرنگون کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «تاکنون ۱۸۲ فروند هواپیما، ۱۲۸ بالگرد، ۱۰۴۵ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۴ سامانه موشکی پدافند هوایی، سه هزار و ۲۹۷ تانک و خودروی زرهی، ۴۴۴ راکت انداز چندلوله، هزار و ۷۱۴ موشک‌انداز و سه هزار و ۲۴۵ خودروی نظامی متعلق به اوکراین منهدم شده است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز