خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی پوتین برای از سرگیری مذاکرات با اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۶۳۸

به دنبال درخواست آلمان و فرانسه برای از سرگیری مذاکرات میان مسکو و کی‌یف، رئیس جمهوری روسیه از آمادگی کشورش برای از سرگیری مذاکرات با اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، به دنبال درخواست آلمان و فرانسه برای از سرگیری مذاکرات میان مسکو و کی‌یف، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از آمادگی کشورش برای از سرگیری مذاکرات با اوکراین خبر داد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که رؤسای جمهوری روسیه و فرانسه در یک تماس تلفنی مشترک با پوتین درباره اوضاع اوکراین گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، در یک گفت‌وگوی تلفنی مشترک از پوتین خواستند تا مذاکرات مستقیمی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود انجام دهد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین افزود، آنها ابتدا بر تکمیل روند مذاکرات تاکید کرده و سپس در‌باره وضعیت نظامی در میدان جنگ میان دو کشور تبادل نظر کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی درباره خطر ادامه ارسال تسلیحات از غرب به اوکراین هشدار داد و گفت که حمایت و کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین باعث بی‌ثباتی اوضاع و تشدید بحران انسانی خواهد شد.

ولادیمیر پوتین در این مکالمه تلفنی ضمن اشاره به لزوم لغو تحریم‌های غربی علیه مسکو، گفت که عرضه محصولات کشاورزی از روسیه ممکن است تنش‌های موجود در بازار مواد غذایی را کاهش دهد.

پوتین همچنین تاکید کرد که کشورش آماده یافتن راه‌هایی برای صادرات غلات از جمله انتقال آن از بنادر دریای سیاه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز