خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

چالش اردوغان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۲۲۴

خبرگزاری بلومبرگ افزایش احساسات ضد‌پناهجویان در ترکیه را چالشی برای رئیس‌جمهور این کشور در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۳ توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، افزایش احساسات ضد‌پناهجویان در ترکیه چالشی برای «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۳ است.

بر اساس این گزارش که روز گذشته -جمعه- منتشر شد، میزبانی ترکیه از میلیون‌ها مهاجر به یک موضوع سیاسی مهم برای اردوغان تبدیل شده است.

اردوغان اخیرا از طرحی برای اسکان مجدد حدود یک میلیون سوری در منطقه مرزی سوریه تحت کنترل آنکارا خبر داده است.

بلومبرگ گزارش داد که طرح رئیس‌جمهور ترکیه می‌تواند به کاهش نارضایتی فزاینده ترک‌ها از پناهجویان کمک کند و در اسکان بیشتر پناهجویان عرب در منطقه‌ای که آنکارا می‌خواهد عاری از هرگونه حضور کردها باشد، نقش داشته باشد.

اتحادیه اروپا بر اساس قراردادی در سال ۲۰۱۶، میلیاردها دلار به ترکیه برای میزبانی از پناهجویان سوری که از جنگ فرار کرده و به دنبال اسکان در اروپا بودند، پرداخت کرد.

این توافق تحت فشار شدید داخلی قرار گرفت، اما به طور کلی، طرفداران اردوغان آن را یک وظیفه اخلاقی و دینی می‌دانستند.

به گزارش بلومبرگ، این رویکرد تغییر کرده است، به گونه‌ای که احساسات ضد‌پناهجویان در میان ترک‌ها پس از متزلزل شدن اقتصاد که موجب کاهش قدرت خرید بسیاری از اقشار این کشور شد، افزایش یافته است.

دولت ترکیه اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ در سوریه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای مسکن، مراقبت‌های پزشکی و آموزش پناهجویان هزینه کرده است.

تعداد آوارگان سوری در ترکیه حدود سه میلیون و هفتصد هزار نفر است اما گرانی و نبود فرصت‌های شغلی باعث خسارت‌های سنگینی برای ترک‌ها و در نتیجه، افزایش فشارها بر اردوغان شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز