خبرگزاری کار ایران

روسیه در اوکراین، سیاست «نسل‌کشی» را دنبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۰۲۵

رئیس‌جمهوری اوکراین، اعلام کرد که حملات روسیه، نشان دهنده این است که این کشور سیاست «نسل‌کشی» را در اوکراین به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهروی اوکراین، شامگاه گذشته -پنج‌شنبه- در جریان سخنرانی خود اعلام کرد که حملات تشدید شده روسیه در منطقه «دونباس» در شرق این کشور نشان‌دهنده «سیاست نسل‌کشی» مسکو است.

وی در این‌باره گفت که حملات کنونی اشغالگران در دونباس می‌تواند این منطقه را به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل کند. آن‌ها می‌خواهند «پوپاسنا»، «لیمان»، «باخموت»، «لیسیچانسک» و «سورودونتسک» را مانند «ماریوپول» با خاک یکسان کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه افزود: «در شهرهایی مانند دونتسک و لوهانسک که به مرز روسیه نزدیک‌تر هستند، نیروهای روسیه هرکسی را که بتواند جای کشته‌ها و زخمی‌های‌شان را پر کند، به کار می‌گیرند. تمامی این اقدامات، از جمله اخراج مردم ما و کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان، نسل‌کشی آشکاری است که توسط روسیه انجام می‌شود».

زلنسکی در ادامه خاطرنشان کرد که فشار آوردن به روسیه، به نجات جان انسان‌ها می‌انجامد و هر تأخیر، بحث، یا پیشنهادی در رابطه با «مماشات با روسیه»، به کشته شدن اوکراینی‌های بیشتری منجر می‌شود و تهدیدی برای کل قاره اروپا خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز