خبرگزاری کار ایران

استعفای دیپلمات ارشد روس در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۷۷۳

یک دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیور، «بوریس بونداریف» دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا می‌دهد.

نامه استعفای بونداریف توسط دیده بان سازمان ملل متحد منتشر شده است که خود را «غیرانتفاعی» معرفی می کند و سعی دارد «سازمان ملل را در قبال اصول بنیادین خود پاسخگو نگه دارد».

در این نامه آمده است که «نام من بوریس بونداریف است و از سال ۲۰۰۲ در وزارت خارجه روسیه مشغول به کار هستم و از سال ۲۰۱۹ تا کنون به عنوان رایزن در نمایندگی روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو فعال بوده‌ام. در این۲۰ سال حرفه دیپلماتیک خودم چرخش‌های زیادی را در سیاست خارجی کشورم دیده بودم اما هیچ گاه به اندازه ۲۴ فوریه امسال شرمسار نشده بودم».

وی افزود که جنگی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به راه انداخته است، «در واقع علیه کل جهان غرب بود و نه تنها جنایتی علیه مردم اوکراین است، بلکه شاید جدی‌ترین جنایت علیه مردم روسیه است. حرف Z تمام امیدها و چشم‌اندازها یک جامعه آزاد و مرفه برای کشورم را از بین برد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز