خبرگزاری کار ایران

اشپیگل:

ناتو باید ریسک درگیری با اردوغان را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۱۳

روزنامه‌نگار آلمانی تاکید کرد که ناتو باید با رئیس‌جمهوری ترکیه به دلیل عدم موافقت بی‌قید‌و‌شرط با عضویت سوئد و فنلاند مقابله کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اشپیگل، «ماکسیمیلیان پاپ»، روزنامه‌نگار آلمانی تاکید کرد که ناتو باید با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه به دلیل عدم تمایل وی به موافقت بی قید و شرط با پیوستن سوئد و فنلاند به این پیمان وارد ریسک درگیری شود.

این روزنامه‌نگار گفت: «رهبر ترکیه از ورود سوئد و فنلاند به ناتو جلوگیری می‌کند زیرا می‌خواهد در ازای موافقت خود امتیازی کسب کند. او خواستار رفع محدودیت‌های ارسال تسلیحات به کشورش و همچنین استرداد طرفداران حزب کارگران کردستان به ترکیه است».

پاپ در مقاله منتشر‌شده در مجله اشپیگل نوشت:‌«رفتار ناتو در صورتی که تسلیم خواسته‌های اردوغان نشود، درست تلقی خواهد شد. رئیس‌جمهوری ترکیه در سال‌های اخیر به عنوان یک مزدور دو‌گانه عمل کرده است».

وی تاکید کرد که ترکیه با وجود عضویت در ائتلاف به تسلیحات روسیه دست یافته و یونان را که یکی از اعضای ناتوست، به جنگ تهدید کرده است‌.

به گفته این روزنامه‌نگار، اردوغان به دلیل بحران اقتصادی کشورش از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی سال آینده بیم دارد، بنابراین ‌می‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده در روابط با غرب متکبرانه‌تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز