خبرگزاری کار ایران

فعال سعودی:

بن سلمان شاهزاده‌های بازداشت‌شده را آزاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۹۵

فعال معارض سعودی با انتشار پیامی در توئیتر از احتمال دستور ولیعهد عربستان برای آزادی شاهزاده‌های بازداشت‌شده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، «احمد مجتهد»، فعال معارض سعودی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی ممکن است دستور آزادی شاهزادگانی را طی سال‌ها در بازداشت بوده‌اند، صادر کند.

مجتهد نوشت: «سفر خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی به ایالات متحده پس از سفر تنبیهی رئیس سیا به عربستان و ترتیب نحوه تسلیم بن سلمان در برابر خواسته‌های آمریکا بدون آبروریزی انجام شد».

وی ادامه داد: «شبه‌توافقی وجود دارد که بن سلمان مهم‌ترین خواسته آمریکا یعنی توقف هرگونه همکاری راهبردی با چین و سپس افزایش تولید نفت و آزادی شاهزاده‌های سعودی را اجرا کند».

مجتهد افزود: «بن سلمان با دو چیز می‌خواهد آبروی خود را حفظ کند: نخست اینکه پرونده‌هایی که علیه او مطرح شده است را متوقف کند که البته مقام‌های آمریکایی پاسخ دادند که تسلطی بر سیستم قضایی ندارند اما می‌توانند این دستگاه را به اجبار برای پس گرفتن شکایت خود متقاعد کنند. دومین خواسته بن سلمان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان است تا چنین وانمود شود که او تسلیم ولیعهد سعودی شده است».

مقام‌های سعودی گروهی از شاهزادگان درجه اول که مهم‌ترین آنها «محمد بن نایف»، وزیر کشور و ولیعهد پیشین سعودی است را بازداشت کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز