خبرگزاری کار ایران

سردی روابط ژاپن و کره جنوبی، چالش جدید دولت بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۲۱

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در راستای متحد کردن ژاپن و کره جنوبی با چالش‌های بسیاری مواجه است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، در متحد کردن دموکراسی‌ها غربی در برابر حمله روسیه به اوکراین، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، موفقیتی به دست آورد که به نظر منتقدانش، کاری غیرممکن بود. 

کشورهای اروپای اختلافات زیادی با یکدیگر داشتند، ولی بایدن توانست این کشورها را در برابر روسیه متحد کند.

بایدن هم‌اکنون هم در سفر خود به آسیا، با چالش مشابهی برای متحد کردن دو کشور دموکراتیک آسیا، یعنی کره جنوبی و ژاپن، مواجه است. 

این دو کشور با وجود اینکه به ایالات متحده نزدیک‌تر می‌شوند، در روابط‌شان با یکدیگر، «تنش‌ و سردی» را تجربه می‌کنند.

این ناسازگاری، ریشه‌ای تاریخی دارد و به دوران استعمار کره جنوبی به دست ژاپن در طول سال‌های ۱۹۱۰ با ۱۹۴۵ باز می‌گردد. علاوه بر این، مناقشه هفتاد ساله بر سر حق حاکمیت مجموعه جزایری در «دریای ژاپن» که کره جنوبی از آن به عنوان «دریای شرقی» یاد می‌کند هم به تنش‌های میان دو کشور دامن می‌زند. 

«اوان ریوره»، دیپلمات پیشین ایالات متحده، در خصوص تنش‌های میان کره جنوبی و ژاپن گفت: «اگر توکیو و سئول با یکدیگر گفت‌وگو و همکاری نکنند، ایالات متحده نه تنها درعمل کردن به تعهداتش، بلکه در پیشبرد استراتژی خود در قبال چین و کره شمالی هم با مشکلاتی مواجه خواهد شد.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز