خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و بن‌سلمان درباره تحولات اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۱۸۰

رئیس‌جمهوری فرانسه و ولی‌عهد عربستان طی تماس تلفنی پیامدهای جنگ اوکراین بر بازارهای انرژی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان طی تماس تلفنی پیامدهای جنگ اوکراین بر بازارهای انرژی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد که ماکرون و محمد بن سلمان در این مکالمه تلفنی، در مورد را‌هکارهای تنش‌زدایی در منطقه و تقویت مشارکت میان فرانسه و عربستان، گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «ولی‌عهد سعودی، انتخاب مجدد رئیس جمهوری به این سمت را تبریک گفت.»

بر اساس این بیانیه، طرفین در مورد بحران‌های منطقه‌ای صحبت کرده و ماکرون بر ادامه تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه، در چارچوب پی‌گیری نتایج کنفرانس بغداد با مشارکت همه بازیگران منطقه در سال گذشته، تاکید کرد

در ادامه آمده است: «ئیس جمهوری فرانسه و ولی‌عهد سعودی همچنین در مورد وضعیت لبنان پس از انتخابات پارلمانی گفت‌وگو کرده و بر لزوم اجرای اصلاحات ساختاری لازم برای بهبود أوضاع این کشور، تاکید کردند».

ولی‌عهد سعودی و رئیس جمهوری فرانسه، تمایل خود برای تقویت همکاری و شراکت میان دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، در این گفت‌وگو‌ها همچنین، موضوع جنگ در اوکراین و تبعات بی‌ثبات‌کننده آن در مقیاس جهانی، به‌ویژه، برهم خوردن توازن در بازارهای انرژی و اقدامات احتمالی برای تضمین عرضه برای همه و مهار افزایش قیمت‌های جهانی، مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز