خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی واشنگتن نسبت به شیوع ویروس کرونا در کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۷۷

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به شیوع ویروس کرونا در کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نگران شیوع ویروس کرونا در کره شمالی است و از ارائه کمک‌های بشردوستانه از جمله واکسن به این کشور حمایت می‌کند.

پرایس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ایالات متحده از ارائه برنامه بین‌المللی تبادل واکسن برای کمک به کره شمالی حمایت می‌کند، گفت: «متاسفانه کره شمالی تاکنون از پذیرش همه واکسن‌های اهدایی کوواکس خودداری کرده است».

وی ادامه داد: «‌این مایه تاسف است زیرا ما نسبت به شیوع آشکار ویروس کرونا در کره شمالی و تاثیر آن بر مردم این کشور بسیار نگران هستیم. ایالات متحده به حمایت از تهیه واکسن برای کره شمالی ادامه می دهد».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیونگ‌یانگ را به بی توجهی به نیازهای مردمش متهم کرد و گفت: «طنز بزرگ دیگر یا شاید تراژدی بزرگ امتناع کره شمالی از پذیرش واکسن های اهدایی است که به شدت به آنها نیاز دارد اما در عین حال همچنان به سرمایه گذاری مبالغ هنگفت در حوزه برنامه‌های موشکی بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای که رنج مردم این کشور را کاهش نمی‌دهد، ادامه می دهد».

وی افزود: «رهبری کره شمالی خود و نزدیکان به رژیمش را غنی و ثروتمند کرده است در حالی که ملتش اکنون زیر بار رنج دیگری به نام کوید ۱۹ هستند». 

 کره شمالی هفته گذشته گزارش موارد مشکوک را آغاز و اعلام کرد تا روز دوشنبه بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر مبتلا به تب شناسایی شده اند و ۵۶ مورد مرگ نیز ثبت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز