خبرگزاری کار ایران

درخواست وزیر خزانه‌داری آمریکا برای افزایش کمک‌های مالی به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۶۳

وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن اشاره به اینکه کمک‌های مالی ارائه‌شده به اوکراین حتی قادر به تامین نیازهای این‌کشور در کوتاه مدت نخواهد شد، از تمامی کشورهای شریک خود خواست حمایت مالی از اوکراین را افزایش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از تی‌آر‌تی، «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ضمن اشاره به اینکه کمک‌های مالی ارائه‌شده به اوکراین حتی قادر به تامین نیازهای این‌کشور در کوتاه مدت نخواهد شد، از تمامی کشورهای شریک خود خواست حمایت مالی از اوکراین را افزایش دهند.

یلن طی سخنانی در مجمع اقتصادی در بروکسل بر اهمیت همکاری کشور متبوعش و اتحادیه اروپا تاکید کرد.  

وی ضمن یادآوری موضع مشترک اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در جنگ روسیه و اوکراین گفت: «قادر به پیش‌روی بیشتر هستیم. حیطه همکاری قوی ترانس‌آتلانتیک را می‌توانیم برای رسیدگی به بسیاری از مشکلات و سختی‌های دیگر که با آنها مواجه می‌شویم، گسترش دهیم».

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ضمن اشاره به اینکه آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر شرکای آن تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای علیه روسیه اعمال می‌کنند، گفت: «این برخورد چندجانبه موجب اعمال محدودیت‌ها و مجازات‌های مهم علیه روسیه شد. اگر روسیه به جنگ علیه اوکراین ادامه دهد، دولت آمریکا به همراه شرکای خود به تلاش برای طرد روسیه از نظر اقتصادی، مالی و استراتژیکی ادامه خواهد داد».

وی ضمن تاکید بر نیازهای مالی فوری اوکراین تاکید کرد: «اکنون برای افزایش حمایت از اوکراین باید همکاری‌های خود را توسعه دهیم».

وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن یادآوری اینکه برای بازسازی اوکراین به حمایت بزرگ و سرمایه‌گذاری ویژه نیاز است، تاکید کرد: «از هم اکنون باید در این زمینه آمادگی داشته باشیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز