خبرگزاری کار ایران

ادامه شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخاباتی در لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۱۲

شمارش آرای اخذ شده در انتخابات پارلمانی لبنان در بیشتر شعب اخذ رای همچنان ادامه دارد و برخی حوزه‌ها به انتهای شمارش نزدیک می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، بیشتر حوزه‌های اخذ رای در لبنان همچنان به شمارش آرای اخذ شده ادامه می‌دهند و برخی از این حوزه‌ها نزدیک به خط پایان هستند.

شعبه دوم بیروت با انتشار نتایج شبه نهایی اسامی نامزدهای پیروز را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش حوزه سوم جنوب لبنان نیر همچنان درگیر شمارش آراست و نتایج قطعی اعلام نشده است.

این در حالی است که «بسام المولوی»، وزیر کشور لبنان پایان روز گذشته -دوشنبه- نتایج حوزه های انتخابی «الشوف»، حوزه نخست بیروت و «المتن» را به صورت نهایی اعلام کرد.

گزار‌ش‌ها حاکی از آن است که معترضان به نتایج انتخابات و عدم پیروزی نامزد مورد نظر خود در منطقه «عکار » مسیرها را با تل خاک مسدود کرده‌اند.

برخی ناظران سیاسی نسبت مشارکت در انتخابات لبنان را خوب و برخی ضعیف ارزیابی می‌کنند. در مقابل عده‌ای نیز بر این باور هستند که بر اساس داده‌های حاصل از انتخابات اخبر می‌توان به آینده کشور و حل مشکلات سیاسی که پیش‌زمینه حل مشکلات اقتصادی در این کشور است، امیدوار بود.

النشره با انتشار گزارشی نوشت که تحریم انتخابات از سوی «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان شاید در کاهش میزان مشارکت در انتخابات تاثیر اندکی گذاشته باشد اما زیان حقیقی از این تصمیم را عربستان سعودی دید.

در حال حاضر حزب «جریان آزاد ملی» و «القئات اللبنانیه» بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان لبنان از آن خود کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز