خبرگزاری کار ایران

نیوزویک:

بایدن، نبرد با تورم را باخته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۷۸۶

مجله آمریکایی «نیوزویک» با انتشار مقاله‌ای، از ناتوانی بایدن در کنترل تورم در این کشور خبر داده است.

به گزارش ایلنا، مجله نیوزویک طی مقاله‌ای عنوان کرد که با وجود گفته‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مبنی بر اینکه افزایش قیمت‌ها در این کشور «پدیده‌ای موقتی» است، اکنون مشخص شده است که وی در کنترل تورم ناکام بوده است. 

این مجله با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «بایدن، پس اینکه برای ۳۰۰ روز تورم را پدیده‌ای موقتی عنوان می‌کرد، نبرد با آن را باخته است»، اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی که در ژوئیه سال ۲۰۲۱ در کاخ سفید ایراد کرد، گفت که افزایش قیمت مصرف‌کننده «پدیده‌ای موقتی» است. به گفته وی کارشناسان کاخ سفیر پس از بررسی داده‌های مربوطه به این نتیجه رسیدند. 

به نوشته این مجله آمریکایی نرخ تورم سالانه در ژوئیه سال گذشته به ۵.۴ درصد، بیشترین میزان از اوت سال ۲۰۰۸، رسید. این روزنامه خاطرنشان کرد که در آن زمان گفته شد که «تورم به نقطه اوج خود رسیده است». 

با این وجود، ۳۰۰ روز پس از سخنرانی بایدن، افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و و نرخ تورم سالانه از نتایج سال قبل هم فراتر رفته است. در ماه آوریل، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده، که شاخصی کلیدی در ارزیابی تورم است، به ۸.۳ درصد افزایش پیدا کرد. این شاخص در ماه مارس به هشت و نیم درصد رسیده بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز