خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه کانادا:

تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۴۴

وزیر خارجه کانادا از تلاش‌ها این کشور برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و سرعت بخشیدن به عضویت فنلاند به ناتو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کانادا ضمن اعلام توافق خود با اتحادیه اروپا به منظور محدودسازی روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین، خاطرنشان کرد که کوشش می‌کند تا روند عضویت فنلاند در ناتو را سرعت ببخشد.

«ملنی جولی»، وزیر خارجه کانادا، امروز -دوشنبه- در نشست مشترک خبری با «جوزپ بوررل»، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که پیش از نشست مقام‌های کانادا با اتحادیه اروپا برگزار شد، گفت:‌ «ما بر منزوی کردن روسیه به لحاظ اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی اتفاق نظر داریم و در خصوص تحریم‌هایی که از سوی کانادا اعمال خواهد شد گفت‌وگو خواهیم کرد.» 

وزیر خارجه کانادا در رابطه با اتفاق نظر در خصوص اعمال تحریم‌های علیه روسیه گفت: «برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل عدم قطع وابستگی خود به گاز ورسیه و... دیدگاه‌های متفاوتی درخصوص تحریم‌های دارند. من به احتمال بسیار زیاد این موانع را مرتفع خواهم کرد و در تلاش‌های‌مان علیه روسیه به اتحاد خواهیم رسید.»  

وی همچنین در خصوص تلاش‌های سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو اظهارداشت: «کانادا و فنلاند هدف مشترکی دارند و کانادا کوشش خواهد کرد تا روند عضویت این کشور در ناتو با سرعت بیشتری انجام شود.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز