خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خبر داد:

سرنگونی ۳ جنگنده و بمباران ۳۲۵ منطقه نظامی اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۷۹

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از سرنگونی سه جنگنده اوکراین و بمباران مراکز تجمع نیروهای نظامی این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه صبح امروز -دوشنبه- اعلام کرد که سه جنگنده اوکراینی یک مورد از نوع سوخو ۲۴ و دو مورد از نوع سوخو ۲۵ سرنگون شده‌اند.

همچنین موشک‌های هوایی به دو موضع فرماندهی ارتش اوکراین از جمله فرماندهی تیپ مکانیزه ۷۲ در نزدیکی «زاپوفکا» در منطقه خارکف و همچنین ۱۶ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات نظامی، ۸ نقطه پرتاب موشک های دوربرد، ۵ انبار موشک و توپ در نزدیکی «کراسنولیمان» در منطقه خارکف، «ولادیمیروفکا» و «کنستانتینوکا» در جمهوری دونتسک و «برستوویه» در جمهوری لوهانسک اصابت کرد. 

بر اساس این گزارش، در نتیجه این حملات، بیش از ۳۶۰ عنصر ملی‌گرای افراطی اوکراین کشته شدند و ۷۸ واحد تجهیزات نظامی از کار افتادند. همچنین هواپیماها ۳ مرکز فرماندهی، ۱۰۴ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات نظامی و دو انبار سوخت را بمباران کردند.

خمپاره‌های موشکی و توپخانه‌ای نیز ۳۲۵ منطقه تجمع نیروها و تجهیزات نظامی، ۱۴ مرکز فرماندهی و ۲۴ توپخانه در مواضع درگیری را هدف قرار دادند.

پدافند هوایی روسیه همچنین دو جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در نزدیکی «یوگنوفکا» در منطقه «میکولایف» و «ولیکا کامیشواخی» و همچنین یک جنگنده سوخو-۲۴ دیگر را در نزدیکی جزیره «زیمنی» سرنگون کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز