خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو منافع آن‌ها را تامین نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۳۶۵

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو منافع دو کشور را تامین نمی‌کند و منجر به نظامی شدن منطقه شمال می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر گروشکو»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره واکنش روسیه در صورت پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بر اساس احساسات نخواهد بود و تحلیل جامعی در این زمینه انجام خواهد شد.

گروشکو گفت: «واضح است که این تغییر نمی‌تواند بدون واکنش سیاسی و همچنین بدون تحلیل بسیار جامع از پیامدهای شکل‌گیری جدید نیروها باقی بماند. واضح است که تصمیم بر اساس احساسات گرفته نخواهد شد، بلکه یک تحلیل جامع و مستند از همه عوامل موثر بر وضعیت امنیتی این منطقه انجام و پاسخ مناسب اتخاذ خواهد شد.»

وی افزود: «پرسش‌های بسیاری درباره کنار گذاشتن واقعی وضعیت عاری از سلاح هسته‌ای توسط این کشورها وجود دارد، مشخص است که فنلاند و سوئد از جمله کشورهایی بودند که بسیار فعالانه از ممنوعیت و انهدام سلاح‌های هسته‌ای در جهان حمایت کردند، اما ناتو، خود را هسته‌ای اعلام و تاکید کرده است که تا زمانی که سلاح‌های هسته‌ای در جهان وجود داشته باشد، هسته‌ای باقی خواهد ماند. این کشورها هم در گروه برنامه‌ریزی هسته‌ای ناتو شرکت خواهند کرد».

گروشکو همچنین تاکید کرد که پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو منافع آنها را تامین نمی‌کند، بلکه منجر به نظامی شدن منطقه شمال می‌شود.

وی در پایان گفت که هنوز صحبت درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در منطقه بالتیک زود است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز