خبرگزاری کار ایران

العرب گزارش داد:

اختلافات جدی بر سر راه توافق آلمان و قطر در حوزه انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۵۷۳

روزنامه العرب از وجود اختلافات جدی در مذاکرات قطر و آلمان در حوزه انرژی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العرب، گفت‌و‌گوهای سخت بین قطر و شرکت‌های آلمانی در حوزه انرژی، چالش‌های پیش روی اتحادیه اروپا را برجسته کرده است.

مذاکرات قرارداد بین آلمان و قطر در زمینه انرژی با اختلاف نظر بر سر مفاد قرارداد بین دو کشور مواجه شده و تلاش‌های برلین برای کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه را با تهدید جدی روبرو کرده است.  

آلمان در اواخر ماه مارس اعلام کرد که برای امضای یک شراکت بلندمدت برای تامین گاز مایعطبیعی  از قطر به توافق رسیده است، اما منابع آگاه فاش کردند که دو کشور در بحبوحه اختلافات بر سر شرایط کلیدی، از جمله مدت اعتبار قرارداد، در مذاکرات با مشکلاتی مواجه هستند. 

این منابع افزودند: «آلمان که قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ انتشار کربن را به میزان ۸۸ درصد کاهش دهد، در پذیرش شرایط قطر برای امضای توافقنامه به مدت حد اقل ۲۰ سال به منظور تامین حجم عظیم گاز مایع مورد نیاز خود در راستای کاهش وابستگی به انرژی روسیه تردید دارد». 

این منابع گفتند که قطر به عنوان بزرگترین تامین‌کننده گاز مایع طبیعی  در جهان، شروطی را از جمله منع برلین از انتقال گاز به سایر نقاط اروپا تعیین کرده است حال آنکه اتحادیه اروپا با این شرط مخالف است.

آلمان سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف می‌کند که حدود ۵۵ درصد آن را از روسیه وارد می‌کند و مقادیر کمتری از این نیاز از طریق خطوط لوله از هلند و نروژ تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز