خبرگزاری کار ایران

خلوصی آکار:

ورود کشتی‌های ناتو به دریای سیاه اوضاع را از کنترل خارج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۷۴۰

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که در صورت اجازه برای ورود کشتی‌های ناتو به دریای سیاه ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه حریت ترکیه، «خلوصی آکار» وزیر دفاع این کشور امروز -دوشنبه- تاکید کرد که کشورش به دنبال رفع سؤتفاهم‌هایی است که ممکن است توسط متحدانش در ناتو در دریای سیاه ایجاد شده است.

آکار ورود نیروهای کشورهای ناتو به دریای سیاه را بیش از حد حساسیت‌زا توصیف کرد و گفت: «ما پیشنهاداتی برای حفظ ثبات در دریای سیاه داریم‌. ما به عدم هیجان‌زدگی و وحشت‌زدگی فرا می‌خوانیم. اطلاعات اشتباه می‌توانند منجر به سؤتفاهم شوند».

وی افزود: «اجازه دهید به مرزها و حاکمیت اوکراین احترام بگذاریم، اجازه ندهیم سؤتفاهم‌هایی ایجاد شود که ممکن است تحریک‌آمیز تلقی شوند. شما هر نیتی که داشته باشید، طرف مقابل آن را تحریک‌آمیز می‌داند».

آکار به این پرسش که آیا اکنون کشتی‌های جنگی کشورهایی که با دریای سیاه هم‌مرز نیستند، حضور دارند یا خیر، پاسخ منفی داد.

وی گفت: «ما می‌خواهیم تضمین کنیم که اصل مالکیت منطقه‌ای نقض نمی‌شود و حقوق مرتبط با کشورهای ساحلی نقض نمی‌شود. برهم خوردن توازن‌ها در این منطقه می‌تواند اوضاع را از کنترل خارج کند. دلیلی وجود ندارد که دریای سیاه را به فضای رقابت سوق دهیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز