خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی واشنگتن برای مذاکره درباره نگرانی‌های پیونگ‌یانگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۲۱

واشنگتن برای بررسی نگرانی‌های پیونگ‌یانگ پای میز مذاکرات اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، واشنگتن اعلام کرد که مایل است به نگرانی‌های پیونگ یانگ گوش دهد، اما تنها در صورتی که پای میز مذاکره حاضر شود.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده آماده است تا به هرگونه نگرانی کره شمالی گوش دهد، اما تنها در صورتی که پیونگ‌یانگ به میز مذاکره بیاید و به دیپلماسی بازگردد.

پرایس با بیان اینکه پیونگ‌یانگ هیچ نشانه مشخصی مبنی بر استقبال از این گفت‌و‌گو ارائه نکرده است تاکید کرد که کره شمالی تا زمانی که اقدامات تشدیدکننده خود را متوقف نکند، با عواقب آن مواجه خواهد بود.

وی افزود: «ما از نزدیک وضعیت شبه‌جزیره کره را زیر نظر داریم و نسبت به تحرکات احتمالی بیشتر از سوی کره شمالی هشدار می‌دهیم.»

پرایس گفت که ایالات متحده و متحدان و شرکای آن سلسله اقدامات دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی را برای محکوم کردن تحریکات موشکی اخیر کره شمالی انجام داده‌اند.

وی در پایان افزود: «هدف اقدامات ما این است که به کره شمالی تفهیم کنیم که رفتار تشدید‌کننده این کشور منجر به چنین عواقبی خواهد شد و این پیامدها تا زمانی که تحریکات ادامه داشته باشد، ادامه خواهد داشت».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز