خبرگزاری کار ایران

ابلاغ محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی پادشاهی مراکش به رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۶۹۶

وزارت خارجه مراکش از ابلاغ محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مراکش حمله نظامیان اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی و نمازگزاران را محکوم کرد و این محکومیت را به اطلاع رئیس دفتر ارتباط اسرائیل در رباط رساند.

در بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است: «پادشاهی مراکش که پادشاه آن محمد ششم ریاست کمیته قدس شریف وابسته به سازمان همکاری‌های اسلامی را بر عهده دارد، هجوم نیروهای اشغالگر صهیونیستی به مسجد الاقصی، بستن ورودی‌های آن و حمله به نمازگزاران غیرمسلح در داخل مسجد و حیاط بیرونی آن را که تعدادی مجروح برجای گذاشت، به شدت محکوم می‌کند».

این بیانیه می‌افزاید: «پادشاهی مراکش معتقد است که این حمله آشکار و تحریک هدفمند در ماه مبارک رمضان علیه حرمت مسجد الاقصی و جایگاه آن در وجدان ملت اسلامی، موجب تقویت احساس کینه و نفرت و افراط‌‌گرایی و از دست رفتن فرصت‌ها برای احیای روند صلح در منطقه می‌شود». 

بر اساس این بیانیه، پادشاهی مراکش از سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی خواسته است تا برای پایان دادن به این تجاوزها و حملات علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و مقدسات آن‌ها فورا مداخله کنند.

در ادامه بیانیه تاکید شده است که به دستور محمد ششم، این محکومیت به طور مستقیم به رئیس دفتر ارتباط اسرائیل در رباط ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز