خبرگزاری کار ایران

قدردانی سفیر عربستان در بیروت از تلاش‌های میقاتی برای احیای روابط

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۸۳۳

سفیر عربستان در بیروت از تلاش‌های نخست‌وزیر لبنان برای احیای روابط با کشورهای خلیج فارس تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ «ولید البخاری»، سفیر عربستان در بیروت در گفت‌وگوی تلفنی با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان از تلاش‌های وی برای بازگرداندن روابط بین دو کشور عربستان و لبنان به حالت عادی قدردانی کرد.

این تماس تلفنی یک روز پس از بازگشت البخاری به مقر فعالیتش در پی غیبت چند ماهه به دلیل بروز بحران بین لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شد.

در بیانیه دولت لبنان درباره این گفتگو آمده است: «میقاتی تماس تلفنی از البخاری دریافت کرد که طی آن حلول ماه مبارک رمضان را به او تبریک گفت و از نخست وزیر برای حضور در مراسم افطار در سفارت دعوت کرد».

در این بیانیه آمده است: «البخاری از تلاش‌های نخست‌وزیر برای حفاظت از کشورش در این شرایط دشوار و بازگرداندن روابط لبنان و عربستان به حالت عادی قدردانی کرد».

همچنین تاکید شده است که این تماس فرصتی برای تاکید بر عمق روابط با لبنان است.

بر اساس این بیانیه، در این گفت و گوی تلفنی بر ادامه همکاری‌های برادرانه با لبنان تاکید شد.

در روزهای اخیر سفرای عربستان و کویت پس از خروج از اواخر اکتبر و به دنبال بحران دیپلماتیک به دلیل اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاعات لبنان در انتقاد از یمن به بیروت بازگشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز