خبرگزاری کار ایران

جوزپ بوررل:

روبل روسیه مقاومت بالایی در برابر تحریم‌های غرب نشان داده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۱۳۷

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که روبل روسیه مقاومت خوبی در برابر تحریم‌های غرب نشان داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز -سه‌شنبه- تصریح کرد که روبل روسیه مقاومت خوبی را در برابر تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب نشان داده است.

بوررل با بیان اینکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه برای حفظ ارزش ارز این کشور اصرار دارد پول گاز به روبل پرداخت شود، تاکید کرد که این ارز مقاومت بالایی در برابر تحریم‌ها نشان داده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تصمیمی برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی از روسیه در سطح کل اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت، تاکید کرد: «کشورهای اتحادیه اروپا امروز بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه به توافق خواهند رسید، اما کشورها هنوز در حال بررسی نحوه تعامل در بخش انرژی هستند».

بورل در مورد کمک به اوکراین گفت: «ما می‌خواهیم به اوکراین کمک کنیم، اما نمی‌خواهیم درگیر جنگ شویم. اتحادیه اروپا یک ائتلاف نظامی نیست، اما فکر می‌کنم باید به آن‌ها کمک کنیم. ما هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم، اما از خطوط قرمز عبور نکرده تا درگیری‌ها تشدید نشود».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز