خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اخراج سفیر روسیه از لیتوانی/ گفت‌وگوی نخست‌وزیر هند و همتای صهیونیست وی/ تلاش آمریکا برای لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۷۶۰

اخراج سفیر روسیه از لیتوانی، گفت‌وگوی نخست‌وزیر هند و همتای صهیونیست وی و تلاش آمریکا برای لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص کشتار غیرنظامیان در منطقه «بوچا»، خواستار محاکمه رئیس‌جمهوری روسیه به اتهام ارتکاب جنایت جنگی شد.

- نخست‌وزیر هند و همتای صهیونیست وی طی تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم بین‌المللی از جمله برجام رایزنی کردند.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر غزه را تهدید کرد.

- مسئول رسیدگی به حقوق بشر در پارلمان اوکراین، روسیه را به «رفتار غیرانسانی» با اسرای اوکراینی متهم کرد.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از کشتار غیرنظامیان در منطقه «بوچا»، گفت که کشورش برای لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر تلاش می‌کند.

-رئیس‌جمهوری اوکراین، اعلام کرد که امروز -سه‌شنبه- در شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

- وزارت خارجه لیتوانی اعلام کرد که در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در خصوص کشتار غیرنظامیان در منطقه «بوچا» سفیر روسیه را اخراج می‌کند.

- وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که ارزیابی‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد که روسیه در صدد تشدید حملات خود به شهر محاصره‌شده خارکیف است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز