خبرگزاری کار ایران

زلنسکی:

اوکراین آماده اعلام بی‌طرفی در چارچوب توافق صلح با روسیه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۳۶

رئیس‌جمهوری اوکراین از آمادگی کشورش برای اعلام بی‌طرفی این کشور به عنوان بخشی از توافق صلح با روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز گذشته -یکشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگاران مستقل روس اعلام کرد که کشورش آمادگی دارد به عنوان بخشی از توافقنامه صلح با روسیه، موضع بی‌طرفی را اتخاذ کند. 

وی در این باره تصریح کرد: «تضمین‌های امنیتی، بی‌طرفی و غیرهسته‌ای بودن کشورمان از نکاتی هستند که ما حاضریم آن‌ها را بپذیریم. این مهم‌ترین نکته است».

زلنسکی همچنین به خبرنگاران گفت: «این‌ها دغدغه‌های اصلی روسیه هستند و تا آنجایی که به خاطر می‌آورم، آن‌ها جنگ را به خاطر این دغدغه‌ها آغاز کردند».

هر توافقی باید در اوکراین به رفراندوم گذاشته شود، اما زلنسکی بار دیگر بر تمایل خود برای دستیابی به توافقنامه صلحی واقعی تأکید کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه افزود: «عبارت تضمین امنیتی، اشاره به تضمین‌های امنیتی برای اوکراین دارد ولی از آنجایی که طرف روس بیان داشته است که تضمین‌های امنیتی برای آن‌ها نیز هست، در این رابطه در حال مذاکره هستیم. اما من تمایل دارم مطمئن شوم که نتیجه این گفت‌وگوها تنها یک تکه کاغذ نباشد، بلکه در نتیجه این گفت‌وگوها به پیمانی جدی که به امضای طرفین برسد دست یابیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز