خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت دفاع روسیه:

منطقه «خرسون» اوکراین، در کنترل نیروهای ما قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۸۸۰

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از تصرف کامل منطقه خرسون در اوکراین، توسط نظامیان این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتینک، سرلشکر «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در جریان جلسه توجیهی روزانه خود اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه، کنترل کامل منطقه خرسون در اوکراین را به دست گرفته‌اند.  

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، نیروهای جمهوری مردمی دونتسک با ادامه تهاجم خود توانسته‌اند از مواضع دفاعی ملی‌گرایان اوکراینی عبور کنند و کنترل دهکده «پانتلیمونوواکا» در منظقه دونتسک را به دست بگیرند. 

کوناشنکوف همچنین بیان داشت که چتربازان روسیه ۱۰ عدد از موشک‌های «جاولین» ضدتانک ساخت آمریکا را، پس از تصرف محل استقرار ملی‌گرایان و مزدوران خارجی، به غنیمت گرفته‌اند. علاوه بر این، تمامی تسلیحات خارجی به غنیمت گرفته شده توسط ارتش روسیه در اختیار شبه‌نظامیان مردمی دونتسک و لوگانسک گذاشته خواهند شد.  

وی در ادامه افزود که سه آشیانه در یک فرودگاه نظامی که محل استقرار ۴ سوخو۲۵ و ۶ هلیکوپتر بودند، نابود شده‌اند. 

حمله روسیه با هدف غیرنظامی‌سازی و «نازی‌زدایی» از اوکراین وارد بیستمین روز خود شده است و مقامات دفاعی و دولتی مسکو اعلام کرده‌اند که حملات آن‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه پیش می‌روند.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز