خبرگزاری کار ایران

تصمیم‌های اولیه پس از انتصاب دولت جدید در لیبی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۰۵۱

نخست وزیر دولت لیبی پس از اخذ رأی اعتماد از پارلمان این کشور از نخستین تصمیمات دولت جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز عربی، «فتحی باش آغا»، نخست وزیر مکلف لیبی پس از تایید انتصاب وی به عنوان نخست وزیر در روز گذشته- سه‌شنبه- گفت که مقدماتی را با مقامات امنیتی و نظامی برای استقرار دولت جدیدش در طرابلس انجام داده است.

«عبدالحمید الدبیبه»، نخست‌وزیر کنونی اقدام پارلمان برای تعیین جایگزین وی را رد کرده است و گروه‌های مسلح متحد با الدبیبه ممکن است در برابر هرگونه تلاش برای استقرار باش آغا در طرابلس مقاومت کنند.

پیش از این، مجلس نمایندگان لیبی به دولت انتقالی جدید فتحی باش آغا رای اعتماد داد و ۹۲ نماینده از ۱۰۱ نماینده او را تایید کردند. 

دولت جدید شامل ۳ معاون نخست وزیر، ۲۹ وزیر و ۶ وزیر دولتی است و تنها دو زن در کابینه حضور دارند.

انتصاب باش آغا، وزیر کشور قدرتمند سابق از شهر مصراته در ماه گذشته به عنوان بخشی از نقشه راهی است که شامل اصلاحات قانون اساسی نیز می‌شود و تاریخ انتخابات را ظرف ۱۴ ماه تعیین می‌کند.

این اقدام باعث تشدید اختلافات میان جناح‌های لیبی شده و نگرانی‌ها نسبت به بازگشت درگیری‌ها پس از گذشت بیش از یک سال و نیم آرامش نسبی را افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز