خبرگزاری کار ایران

نخستین واکنش هیئت روس برای مذاکره با اوکراین در خاک بلاروس

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۹۲۳

رئیس هیئت روس در مذاکرات آتی با اوکراین هشدار داد که فقط تا ساعت سه بعد از ظهر امروز منتظر هیئت اوکراینی در شهر «گومل» بلاروس خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ولادیمیر مدینسکی»، رئیس هیئت روسیه در مذاکرات آتی با اوکراین در شهر «گومل» بلاروس اعلام کرد که تنها تا ساعت سه بعد‌ازظهر امروز -یکشنبه- منتظر حضور هیئت اوکراینی خواهد بود.

مدینسکی که معاون رئیس‌جمهوری روسیه است در جمع خبرنگاران گفت: «ما با آرامش موارد زیر را پیشنهاد می‌کنیم: تا ساعت سه اینجا می‌مانیم و منتظر پاسخ طرف اوکراینی برای تصمیم‌گیری جهت حضور در مذاکرات در گومل هستیم. ما با دریافت تایید آنها بلافاصله به محل مذاکرات رفته و با همکاران مذاکره (اوکراینی‌ها) دیدار می‌کنیم».

وی افزود: «ما حامی صلح هستیم. در صورت امتناع از مذاکره، طرف اوکراینی مسئولیت کامل خونریزی را بر عهده خواهد داشت. البته ما تا ساعت سه به وقت محلی اینجا هستیم و منتظر پاسخ اوکراین می‌مانیم».

هیئت روس علاوه بر مدینسکی شامل مقاماتی در سطح معاونان وزرای دفاع و خارجه، «بوریس گریزلوف» سفیر روسیه در بلاروس و «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه است.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر اعلام کرد که خاک بلاروس را به دلیل اقدامات خصمانه از سوی مینسک برای گفت‌و‌گو با مسکو مناسب نمی‌داند.  

سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد که هیئت این کشور در شهر گومل حاضر نخواهد شد و کی‌یف پیش شرط‌های روسیه را نمی‌پذیرد.

وی در عین حال تاکید کرد که اوکراین آماده است تا در یک نقطه بی‌طرف مانند باکو، استانبول، ورشو و وین با روسیه مذاکره کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز