خبرگزاری کار ایران

جان کری:

مذاکره با ایران با حفظ ساختار کلی تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۳۸

جان کری در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان بی‌سی» با تاکید بر این‌که هدف آمریکا در مذاکره با ایران در گام نخست توقف برنامه هسته‌ای این کشور است، گفت که ساختار و بدنه کلی تحریم‌ها تغییری نخواهد کرد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از توافق احتمالی میان ایران و غرب، تاکید کرد که واشنگتن در مذاکره با تهران «کور» و «احمق» نیست.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، جان کری در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان بی‌سی» با تاکید بر این‌که هدف آمریکا در مذاکره با ایران در گام نخست توقف برنامه هسته‌ای این کشور است، گفت که ساختار و بدنه کلی تحریم‌ها تغییری نخواهد کرد.
وی افزود که مذاکرات با حفظ تحریم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.
کری افزود که عده‌ای از توانمد‌ترین کار‌شناسان آمریکایی که سال‌های زیادی در جریان مسائل مربوط به ایران بودند، در این مذاکرات حضور داشتند.
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که ما کور نیستیم و فکر نمی‌کنم که ابله هم باشیم؛ ما به خوبی منافع خود، جامعه‌بین‌الملل و هم‌پیمانانمان را درک می‌کنیم.
کری در پاسخ به نگرانی‌های تل‌آویو گفت که «هیچ شکافی» بین دولت آمریکا و اسرائیل درباره تعهدات واشنگتن به تل‌آویو در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران وجود ندارد.

کری همچنین طی سخنانی در امارات تاکید کرد که در ارتباط با ایران، اختلاف‌نظری بین قدرت‌های بزرگ وجود ندارد.
سخنان کری پس از مذاکرات سه روزه ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو، بیان شد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از هرگونه توافق احتمالی در جریان این مذاکرات ابراز نگرانی کرده از کشورهای ۱ + ۵ خواسته است از عجله کردن برای توافق با ایران خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز