خبرگزاری کار ایران

در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت؛

دیدار بن‌فرحان و بوررل درباره برنامه هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۹۲۲

وزیر خارجه عربستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان و «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

رایزنی درباره آخرین تحولات در روند مذاکرات وین، محور اصلی این دیدار بود.

وزیر خارجه عربستان پیش از این نیز طی سخنانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، از آمادگی کشورش برای برگزاری دور پنجم مذاکرات مستقیم با ایران خبر داد.

وی گفت که در مذاکرات قبلی شاهد «پیشرفت واقعی» نبودیم ولی آماده برگزاری دور جدید مذاکرات هستیم.

بن‌فرحان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که خواستار تغییر رویکرد‌های این کشور هستیم.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که اگر توافق هسته‌ای با ایران از سرگرفته شود، باید آن را «یک نقطه آغاز» برای رفع نگرانی‌های منطقه‌ای تلقی کرد و «نه یک نقطه پایان» و ریاض همچنان مایل به گفت‌وگو با ایران است.

این مقام سعودی افزود: «این امر مستلزم آن است که همسایگانمان در ایران تمایلی جدی برای حل و فصل مسائل اساسی داشته باشند. امیدواریم که تمایلی جدی برای پیدا کردن یک روش جدید انجام کار وجود داشته باشد».

بن‌فرحان افزود که اگر شاهد پیشرفت‌های اساسی در رابطه با این موارد باشیم، در این‌صورت، بله، ایجاد روابط حسنه نیز امکان‌پذیر است ولی تا کنون شاهد این امر نبوده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز