خبرگزاری کار ایران

ادامه رایزنی‌ها در عراق برای حل و فصل اختلاف‌ها میان جریان‌های سیاسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۹۲۰

رهبر حزب دموکرات کردستان عراق طرحی ابتکاری برای پایان دادن به اختلاف بین فراکسیون صدر و ائتلاف چارچوب هماهنگی ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، منبع آگاه گزارش دادند که «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان عراق طرح ابتکاری را برای پایان دادن به اختلاف بین فراکسیون صدر و ائتلاف چارچوب هماهنگی مطرح کرد. 

بارزانی گفت که یک طرح ابتکاری سیاسی را برای حل مشکلات و ایجاد فضای مناسب برای عملیات  سیاسی در کشور ارائه کرده است و در پی ارائه این طرح، «نچیروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف حاکمیت به نجف سفر و با «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدرعراق درباره راهکارهای زدودن موانع گفت‌وگو کردند. 

به گفته منابع آگاه، هیأت مذکور به مقتدی صدر پیشنهاد داد داده است تا ائتلاف چارچوب هماهنگی را در رایزنی‌های تشکیل دولت مشارکت دهد و سهم آن در تشکیل کابینه را بر اساس نتایج انتخابات در نظر بگیرد. 

بر اساس این گزارش، صدر وعده داده است که طی چند روز به این پیشنهادات پاسخ دهد اما مشروط به اینکه «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون از رایزنی‌های تشکیل دولت کنار گذاشته شود. وی بلافاصله پس از این دیدرا با انتشار پیامی در توئیتر مجددا بر لزوم تشکیل دولت اکثریت ملی تاکید کرد. 

این در حالی است که پارلمان عراق اسامی ۲۵ نفر را برای نامزدی ریاست‌جمهوری این کشور تهیه کرده و در جلسه پارلمان در تاریخ هفتم فوریه برای آن رای گیری خواهد کرد. 

«برهم صالح» رئیس‌جمهوری کنونی، «هوشیار زیباری» نامزد حزب دموکرات کردستان و «رزکار محمد امین»، قاضی محاکمه «صدام حسین» دیکتاتور پیشین عراق از برجسته‌ترین اسامی مطرح‌شده برای سمت ریاست جمهوری این کشور هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز