خبرگزاری کار ایران

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل:

حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه، پناهگاهی برای تروریست‌ها ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۸۳۷

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مسکو خواستار خروج فوری همه نیروهای خارجی است که به طور غیرقانونی در سوریه مستقر شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مسکو خواستار خروج فوری همه نیروهای خارجی است که به طور غیرقانونی در سوریه مستقر شده‌اند.
وی ادامه داد: «ما خواستار خروج فوری تمامی نیروهای خارجی هستیم که به طور غیر قانونی در سوریه مستقر شده‌اند. ایالات متحده به وضوح از عهده مبارزه با تروریسم حتی در مقیاس محدود بر نمی‌آید چه برسد به مقیاس جهانی».
به گفته وی، حضور غیرقانونی ارتش آمریکا در سوریه منجر به ایجاد «منطقه بی‌قانونی» در شمال شرق این کشور شده است که در آن تروریست‌های خارجی، شبه نظامیان و انواع عناصر جنایتکار با مصونیت مطلق عمل می‌کنند.
این دیپلمات روس گفت: «هرج و مرج و خشونت در این مناطق حاکم است. در چنین مکان‌هایی است که تروریست‌ها توسط اربابان به خوب و بد تقسیم شده، جان دوباره می‌گیرند.... چنین فضایی برای همه جاهایی که نظامیان آمریکایی مستقر شده‌اند، چه در زمان استقرار و چه پس از خروج، معمول است. آخرین نمونه آن افغانستان است که مردم آنجا پس از خروج ایالات متحده و پس از سال‌های طولانی اشغال آمریکا با بار غیرقابل تحملی از مشکلات روبه‌رو هستند».

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «مشکلات اساساً در جایی باقی می‌ماند که آمریکایی‌ها خلأ قانونی ایجاد کرده‌اند، جایی که قلمرو یک کشور مستقل توسط نیروهای خارجی اشغال شده است».

در همین حال، این دیپلمات تاکید کرد، روسیه در کنار مقام‌های سوریه از تلاش برای مبارزه با تروریسم در این کشور دست نمی‌کشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز