خبرگزاری کار ایران

بایدن یک زن آفریقایی‌تبار را برای عضویت در دیوان عالی معرفی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۸۰۰

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -پنجشنبه- از تصمیم خود برای معرفی یک زن سیاه‌پوست به عنوان جانشین عضو بازنشسته دیوان عالی خبر داد.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -پنجشنبه- از تصمیم خود برای معرفی یک زن سیاه‌پوست به عنوان جانشین «استیون برایر» عضو بازنشسته دیوان عالی خبر داد.

وی افزود که این مقام قضایی تا پایان ماه فوریه معرفی خواهد شد.

بایدن در خصوص این انتصاب گفت: «روند ما سختگیرانه خواهد بود. من نامزدی را انتخاب خواهم کرد که شایسته میراث پربار و درستکارانه قاضی برایر باشد. هنوز به طور مشخص تصمیمی نگرفته‌ام جز این‌که شخصی که نامزد خواهم کرد، فردی با شرایط، شخصیت، تجربه و درستکاری فوق‌العاده خواهد بود و آن شخص نخستین زن سیاه‌پوستی خواهد بود که تا به حال برای دیوان عالی ایالات متحده نامزد شده است».

این نخستین بار است که جو بایدن در دوران ریاست‌جمهوری خود امکان معرفی یک عضو جدید دیوان عالی به سنا را پیدا کرده است و در صورت موافقت این نهاد، این نخستین بار خواهد بود که یک زن آمریکایی آفریقایی‌تبار در آمریکا به این مقام می‌رسد.

استیون برایر، عضو لیبرال دیوان عالی ایالات متحده، پیش‌ از این، طی نامه‌ای به بایدن از تصمیم خود برای کنار رفتن از سمت خود در تابستان آینده و بعد از ۲۷ سال خدمت خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز