خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

ناتو از پرونده اوکراین به عنوان سرپوشی برای فعالیت‌های ‌‌خود استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۲۵۵

معاون وزیر خارجه روسیه اتهام‌های ناتو علیه کشورش در پرونده اوکراین را تلاشی برای توجیه فعالیت‌های فشرده خود در شرق اروپا توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفاکس، «الکساندر گروشکو»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ناتو برای توجیه فعالیت‌های فشرده خود در جبهه شرقی این ائتلاف، نیت‌های تهاجمی جعلی علیه اوکراین به روسیه نسبت می‌دهد.

این دیپلمات روس درباره تصمیم ناتو برای اعزام نیروهای بیشتر به مرزهای کشورهای ائتلاف با اوکراین گفت: «این تصمیم به عنوان گواه جدیدی بر عادت همیشگی ناتو به استفاده از زبان تهدید است».

گروشکو افزود: «یک جمله درست درباره ناتو گفته شده است و آن اینکه اگر چکشی را در دست بگیری به این معنا نیست که میخ کل مشکل است، زیرا زبان ناتو زبان تهدید و فشارهای نظامی است و این اتفاق جدیدی به شمار نمی‌رود».

وی گفت: «ناتو با بازنگری در برنامه‌های خود برای کمک به اوکراین و دعوت از مقام‌های این کشور برای پایبندی و اجرای توافق‌های مینسک در مورد حل و فصل مناقشه دونباس می تواند به بهبود وضعیت اطراف اوکراین کمک کند، زیرا برنامه‌های ناتو به مقام های اوکراینی اعتماد به نفس می‌دهد و آنها را نسبت به عدم محاکمه در ارتکاب جنایت علیه  مردم این کشور و توهم برای استفاده از گزینه نظامی مطمئن می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز