خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت:

همه ابزارهای لازم برای پایان دادن به مرحله حاد پاندمی را در اختیار داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۹۸

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ‌اعلام کرد که واکسن‌ها به تنهایی پاندمی کرونا را از بین نمی‌برند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ‌اعلام کرد که واکسن‌ها به تنهایی پاندمی کرونا را از بین نمی‌برند اما ما همه ابزارها را برای پایان دادن به مرحله حاد این همه‌گیری در اختیار داریم.

وی در  نشست خبری با «سونیا شولتز» وزیر همکاری اقتصادی و توسعه آلمان گفت که این کشور یکی از دوستان مهم سازمان جهانی بهداشت بوده و اکنون بزرگترین کشور اهدا کننده به سازمان است. 

ادهانوم افزود: «ما از رهبری و حمایت تزلزل ناپذیر آلمان در دوره  همه‌گیری کووید-۱۹ و همچنین تلاش‌های این کشور برای تشکیل یک سیستم بهداشتی قوی با همکاری سازمان بهداشت جهانی سپاسگزار هستیم». 

وی تاکید کرد: «برنامه بین المللی کوواکس می‌تواند مسیر این همه‌گیری را تغییر دهد و تاکنون یک میلیارد دوز واکسن تهیه کرده است، اما هنوز تا رسیدن به پوشش ۷۰ درصدی در همه کشورها فاصله داریم».

ادهانوم افزود: «۳۴ کشور تاکنون نتوانسته‌اند ۱۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کنند و ۸۶ کشور کمتر از ۴۰ درصد را واکسینه کرده‌اند».

وی تاکید کرد: «واکسن‌ها به تنهایی پاندمی را از بین نمی‌برند. تنها با همکاری مشترک می‌توانیم به این بحران پایان دهیم. انجام این کار به نفع همه است، زیرا همانطور که پاندمی نشان داده است، وقتی سلامتی در خطر است، همه چیز در خطر است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز