خبرگزاری کار ایران

بازتاب برگزاری رزمایش دریایی «با هم برای صلح و امنیت» در رسانه‌های عرب‌زبان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۲۴۵

برگزاری رزمایش دریایی مشترک بین ایران و چین و روسیه بازتاب فراوانی در سطح رسانه‌های عرب‌زبان داشته است.

به گزارش ایلنا، رزمایش کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه روز گذشته -‌جمعه- در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد. این رزمایش با شعار «با هم برای صلح و امنیت» برگزار شد و بازتاب فراوانی در رسانه های عرب زبان داشت. 

پایگاه خبری خلیج آنلاین، با انتشار گزارشی با عنوان «روسیه و چین و ایران رزمایش دریایی در دریای عمان برگزاری می‌کنند»، به تحلیل اهداف این رزمایش و میزان تکرار این دست رزمایش‌ها پرداخت و نوشت: «آموزش برای جست‌و‌جو و اجرای عملیات در دریا، بررسی و آزادسازی کشتی‌های توقیف‌شده توسط دزدان دریایی هدف این رزمایش بوده است و این رزمایش‌ها در دسامبر سال ۲۰۱۹ با مشارکت روسیه و چین و ایران تکرار شده بود». 

پایگاه عربی ۲۱ نیز به نقل از «مصطفی تاج‌الدینی» سخنگوی ایرانی رزمایش «با هم برای صلح و امنیت» به تشریح این رزمایش دریایی مشترک با روسیه و چین در اقیانوس هند پرداخت و نوشت: «این رزمایش‌ها با سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران به مسکو به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همزمان شده است». 

در این گزارش آمده است: «ایران تلاش می‌کند برای کاهش پیامدهای تحریم‌های آمریکا روابط خود را با روسیه و چین تقویت کند و در راستای تحقق این هدف از اختلاف مشترک با آمریکا و اروپا بر سر بحران اوکراین استفاده می‌کند». 

المیادین نیز با انتشار گزارش تفصیلی با عنوان «پایان رزمایش کمربند امنیتی دریایی ۲۰۲۲ با مشارکت ایران و روسیه و چین» به نقل از مقام‌های نظامی هر سه کشور به تشریح ابعاد مختلف این رزمایش پرداخت. 

در این گزارش به نقل از «مصطفی تاج‌الدینی» سخنگوی ایرانی رزمایش آمده است: «هدف این رزمایش تقویت امنیت و ارکان آن در منطقه و توسعه همکاری بین سه کشور ایران و روسیه و چین بوده است». 

خبرگزاری آناتولی نیز با پوشش اخبار مرتبط به رزمایش مشترک دریایی بین روسیه و چین و ایران از انجام رزمایش «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» توسط سه کشور خبر داد. 

آناتولی نوشت: «این رزمایش شامل عملیات تاکتیکی مختلف در زمینه ارتقای امنیت تجارت بین‌المللی دریایی، مبارزه با تروریسم دریایی و دزدان دریایی، تبادل اطلاعات در زمینه‌های جست‌و‌جو و نجات و تبادل تجربیات بوده است و سابقه برگزاری چنین رزمایش‌هایی به دسامبر ۲۰۱۹ باز می‌گردد».

در این گزارش به نقل از منابع ایرانی تاکید شده است که بهبود روابط دو جانبه بین تهران و مسکو امنیت در منطقه و عرصه بین‌الملل را تقویت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز