خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

لندن درباره جاسوسی از برلین توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۷

گزارش روزنامه ایندیپندنت که بر اساس اسناد افشا شده توسط کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که سازمان اطلاعاتی انگلیس با استفاده از دستگاه‌های الکترونیک پیشرفته در سقف ساختمان سفارت این کشور در آلمان به شنود می‌پرداخته است.

وزیر خارجه آلمان خواستار توضیح مقام‌های انگلیس درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر وجود یک مقر شنود محرمانه در محل سفارتخانه این کشور در برلین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «‌گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان به دنبال انتشار گزارشی در روزنامه «ایندیپندنت» درباره جاسوسی لندن از برلین، سفیر انگلیس را احضار کرد.

گزارش روزنامه ایندیپندنت که بر اساس اسناد افشا شده توسط «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که سازمان اطلاعاتی انگلیس با استفاده از دستگاه‌های الکترونیک پیشرفته در سقف ساختمان سفارت این کشور در آلمان به شنود می‌پرداخته است.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که به سفیر انگلیس تاکید شده است که چنین حرکتی خلاف قوانین بین‌المللی‌ است.

پیش از این نیز انتشار اخباری مبنی بر این‌که آژانس امنیت ملی آمریکا به شنود مکالمات تلفنی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان می‌پرداخته، خشم مقام‌های برلین را به دنبال داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز