خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تأکید وزیر خارجه آمریکا بر امکان‌پذیر بودن احیای برجام/ تکرار مواضع غیرسازنده فرانسه درباره مذاکرات وین/ زیاده‌خواهی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره کسترش دایره برجام

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۶۵۱

تأکید وزیر خارجه آمریکا بر امکان‌پذیر بودن احیای برجام، تکرار مواضع غیرسازنده فرانسه درباره مذاکرات وین و زیاده‌خواهی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره کسترش دایره برجام از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر بریتانیا شامگاه پنجشنبه گفت که تهاجم روسیه به اوکراین، فارغ از کوچک و بزرگی یک فاجعه جهانی خواهد بود.

- پایگاه «واشنگتن فری بیکن» طی گزارشی نوشت که کشمکش‌ها میان دولت آمریکا و قانون‌‌گذاران جمهوری‌خواهان کنگره بر سر احیای برجام و نحوه اجرای تحریم‌ها علیه ایران طی یک سال گذشته ادامه داشته است.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار برخی زیاده‌خواهی‌ها، گفت که علاوه بر مسأله هسته‌ای، رویکرد‌های منطقه‌ای ایران نیز باید در مذاکرات برجامی وین مطرح شود.

- یک منبع دیپلماتیک فرانسوی با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، مدعی شد که مذاکرات هسته‌ای با ایران نیاز به «تغییر رویکرد» دارد.

-وزیر خارجه فرانسه با تکرار مواضع غیرسازنده کشورش، مدعی شد که چنانچه مذاکرات وین با روند کُند فعلی دنبال شود، به نتیجه نخواهد رسید.

- سخنگوی وزارت امور خارجه حادثه تروریستی به وقوع پیوسته در لاهور که موجب کشته و زخمی شدن شهروندان پاکستانی شد را محکوم کرد.

- وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به تبادل نظر پرداختند.

- مذاکره کننده ارشد کشورمان و هماهنگ کننده مذاکرات وین در دیداری دو جانبه با یکدیگر به بررسی آخرین تحولات مربوط به مذاکرات و رایزنی‌ها پرداختند.

- وزیر خارجه آمریکا که به برلین سفر کرده است، امروز -پنجشنبه- در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران به نقطه‌ای تعیین‌کننده و حساس رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز