خبرگزاری کار ایران

به بهانه یکسالگی حضور دموکرات‌ها در کاخ‌سفید؛

مجلسی: پیامدهای اقتصادی کرونا به محبوبیت بایدن ضربه زد/ مردم برای اخراج ترامپ به سمت دموکرات‌ها رفتند/ احتمال تک دوره‌ای شدن بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۶۲

کارشناس ارشد مسائل آمریکا گفت که معتقدم احتمال اینکه رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده همانند رئیس‌جمهوری سابق به صورت یک دوره‌ای در کاخ سفید حضور داشته باشد، بسیار زیاد است اما باید دید که چه اتفاقی در سال ۲۰۲۳ و همچنین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد افتاد.

«فریدون مجلسی» کارشناس ارشد مسائل آمریکا با اشاره به یک سالگی حضور جو بایدن در کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: بایدن پس از ورود به کاخ سفید یک افزایش محبوبیت را شاهد بود و دلیلش مقابله با کرونا و پرداخت‌های دولتی به مردم ایالات متحده بود. این در حالی است که دولت دونالد ترامپ به کرونا و مسایل منشعب از آن چندان توجه نمی‌کرد و اساساً نسبت به آن بی‌اهمیت بود. در این میان باید یک نکته مهم را مدنظر داشت و آن این است که تمام دولت‌ها به غیر از کشورهای مشرق‌زمین که فکر می‌کنند همیشه باید مردم از آنها راضی باشند، پس از آنکه کابینه جدید را شکل می‌دهند، بلافاصله مردم را در مقابل خود می‌بینند. به صورت کلی در ساختار سیاسی غرب این موضوع حل شده است که هر دولت جدید پس از استقرار در ساختار سیاسی آن کشور، شاهد مخالفت‌هایی از سوی مردم خواهد بود که این در مورد آمریکا هم صدق می‌کند.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید بایدن اگر چه توانست مساله کرونا را مهار کند اما در واقع مبالغ هنگفتی که به جامعه تزریق شد به نوعی ایجاد تورم کرد. در آمریکا اقتصاد به اینگونه است که اگر پولی از جیب مردم خارج می‌شود، منظور طیف جامعه جهانی است؛ چراکه تمام کشورها در آمریکا ذخایر و سرمایه‌گذاری‌های مشخصی را انجام داده‌اند و اینجاست که یکباره تورم به کل دنیا تزریق می‌شود. توجه داشته باشید که با گذشت یک سال از تحلیف بایدن بسیاری معتقدند که محبوبیت او در آمریکا پایین آمده است اما مسأله پیچیده‌تر از این است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: واقعیت این است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی، جامعه عقلانی آمریکا و مردمی که از سیاست‌های ترامپ عصبانی بودند برای اخراج او از کاخ سفید به سمت بایدن رفتند و در نهایت با انتخاب وی سعی کردند تا همه طیف‌ها اعم از سفیدپوست، سیاه‌پوست، رنگین پوست و حتی مهاجران را زیر یک چتر جمع کنند که این مسأله تا حد زیادی انجام شد؛ اما آ‌نچه غیرقابل پیش‌بینی بود، بحث تأثیر کرونا بر اقتصاد جهانی و مسائل پس از آن بود. بدون تردید پایین آمدن درآمدها باعث کاهش محبوبیت بایدن شده است. در همین حال، بایدن با جامعه‌ای روبه‌روست که بخش اعظمی از آنها واکسن نمی‌زنند و حتی به دروغ نام خود را در فهرست بیکاران ثبت می‌کنند تا بتوانند از دولت پول دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینها همان طرفداران ترامپ هستند که از روستا به شهر آمدند و طیف گردن سرخ‌ها را تشکیل می‌دهند. معتقدم احتمال اینکه بایدن همانند ترامپ در کاخ سفید به صورت یک دوره‌ای حضور داشته باشد، بسیار زیاد است اما باید دید که چه اتفاقی در سال ۲۰۲۳ و همچنین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد افتاد. هزینه‌های فوق‌العاده قرنطینه باعث تورم در آمریکا شد و بایدن را هدف قرار داد اما در این میان توجه داشته باشید، سرعت رشد تکنولوژی به حدی زیاد شده که ما یک نوع انحصار صنعتی را به چشم می‌بینیم. بر این اساس بایدن در دوره‌ای از هژمونی آمریکا روی کار آمده که دنیا در رقابت برای توسعه و پیشرفت قرار دارد و حتی بسیاری از دولت‌های اروپایی هم با مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم می‌کنند که البته خبر آنها مانند آمریکا علنی و پرسر و صدا جلوه نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز