خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی انصار الله:

عملیات «طوفان یمن» پاسخ مشروع به تجاوزهای امارات بود/ اگر پیام عملیات را نگیرند، آینده‌ای سخت‌تر در انتظارشان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۸۵۱

عضو شورای مرکزی انصار الله یمن تاکید کرد که عملیات «اعصار الیمن» پاسخ مشروع به تجاوزهای امارات علیه مردم یمن بوده است و اگر این تجاوزها متوقف نشود، آیندهای سخت‌تر در انتظار آنان خواهد بود.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه گذشته اعلام کرد که پس از هشدار مکرر به کشورهای متجاوز به ویژه امارات که نیروهای تکفیری-سلفی را به جنوب یمن منتقل کرده، هشدارها و تهدیدها عملی شد و عملیات «طوفان یمن» در امارات با موفقیت انجام شد.

طی این عملیات موسوم به «إعصار الیمن»، یگان‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن طی اقدامی مشترک فرودگاه‌های بین‌المللی ابوظبی و دبی، پالایشگاه نفتی المصفح و چند منطقه و تأسیسات مهم و حساس در امارات را با پنج موشک بالستیک و شمار زیادی پهپاد هدف قرار دادند. 

در همین رابطه «حزام الاسد»، از اعضای شورای مرکزی انصارالله و عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در  تشریح چگونگی عملیات اعصار الیمن و تحقق اهداف آن و پیام‌هایی که برای جبهه ائتلاف سعودی و متحدان آن به همراه داشته است، گفت: این عملیات نظامی با استفاده از موشک‌های بالستیک و بالدار و تعداد زیادی پهپاد انجام شد و با موفقیت و با دقت بسیار بالا به اهداف خود دست یافت.

اسد تاکید کرد: عملیات اعصار الیمن مطابق با قوانین انسانی به عنوان پاسخی مشروع جمهوری یمن و به دنبال پافشاری امارات در تجاوزهای خود علیه مردم یمن، تشدید حملات میدانی، جذب گروه‌های تکفیری سلفی، مشارکت در بمباران مستقیم از طریق صدها حمله هوایی، ادامه اشغال جزایر و بنادر یمن و پس از آن صورت گرفت که بارها اعلام کرد از عملیات نظامی خصمانه علیه کشورمان عقب نشینی کرده است اما دوباره از تمامی خطوط قرمز از جمله هشدارهای پی در پی رهبران یمن عبور کرد.

وی در ادامه درباره گروه ها و نیروهای شرکت‌کننده در عملیات اعصار الیمن گفت: یگان موشکی و یگان پهپادی در این عملیات مبارک (عملیات طوفان یمن) شرکت کردند که طی آن تاسیسات حیاتی کشور دشمن اماراتی در پالایشگاه نفت مصفی و فرودگاه های ابوظبی و دبی هدف قرار گرفتند و اهداف مورد نظر با دقت فوق‌العاده و تأثیر بزرگ محقق شد.

عضو شورای مرکزی انصار الله یمن در ادامه درباره اهداف و پیام‌های این عملیات برای کشورهای ائتلاف متجاوز گفت: این عملیات در وهله نخست پیامی ساده و آشکار برای امارات به شمار می‌رود تا فورا عملیات نظامی خصمانه خود در یمن را متوقف کند و از آزار و آسیب مردم یمن بازایستد، به حاکمیت جمهوری یمن احترام بگذارد تا به سرعت به دامان جهان عرب بازگردد. اما اگر آنها پیام این عملیات را دریافت نکنند و از آن درس نگیرند، درس آینده به یاری خداوند بزرگ‌تر و سخت‌تر خواهد بود. 

وی در ادامه افزود: امیدوار هستیم کار در این کشور کوچک به جایی نرسد که تاسیسات توسعه‌ای، حیاتی، اقتصادی و نظامی آنها به محل فرود موشک‌ها و پهپادهای ما تبدیل شود، به‌ویژه که اقتصاد شکننده امارات مبتنی بر عوامل سست و ضعیفی است که به امنیت و ثبات وابسته است.

اسد درباره حمله وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی به غیر نظامیان در یمن پس از عملیات اعصار الیمن گفت: روش جنایتکارانه ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی-اماراتی از ابتدا مبتنی بر هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی، کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان و آسیب رساندن به زندگی و جان مردم یمن بوده است، بنابراین از مزدوران و بازیچه های آمریکا جای تعجب نیست که کودکان و زنان هدف آنها باشند و جمهوری یمن این حق را برای خود محفوظ می دارد که به همه جنایت‌های ائتلاف متجاوز پاسخ دهد.

وی در پایان درباره واکنش سازمان ملل به عملیات نظامی علیه امارات و در مقابل، بی‌توجهی به حملات ائتلاف متجاوز و قربانی شدن غیر نظامیان از جمله کودکان پس از عملیات اعصار الیمن گفت: مردم یمن دیگر چندان به مواضع بین‌المللی و سازمان ملل تکیه نمی‌کنند، به‌ویژه که تصمیم آمریکا بر مواضع بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و همچنین اموال خلیج‌فارس سیطره دارد. در طول هشت سال تجاوز به کشورمان هیچ محکومیتی نشنیدیم و یمن با حدود یک میلیون حمله هوایی بمباران شد و شمار قربانیان غیرنظامی به نزدیک ۱۰۰ هزار نفر رسید که بیشتر آنها کودک و زن بودند. حال نفاق و ارعاب بین‌المللی و سازمان ملل را در قبال پاسخ مشروع به این تجاوزهای جنایتکارانه ببینید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز