خبرگزاری کار ایران

امروز در بروکسل آغاز می‌شود؛

دور جدید مذاکرات درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۶

ین مذاکرات براساس مصوبه اتحادیه اروپا مورخ ژوئن سال جاری برگزار می‌شود و شامل بررسی نحوه اجرای فصل مربوط به سیاست منطقه‌ای اتحادیه توسط ترکیه در صورت عضویت این کشور است.

اتحادیه اروپا و ترکیه دور جدید مذاکرات بر سر درخواست عضویت این کشور در اتحادیه را برگزار می‌کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، نمایندگان دولت ترکیه و اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار می‌کنند تا مذاکرات خود بر سر عضویت ترکیه را پس از یک وقفه سه ساله از سر بگیرند.
این مذاکرات براساس مصوبه اتحادیه اروپا مورخ ژوئن سال جاری برگزار می‌شود و شامل بررسی نحوه اجرای فصل مربوط به سیاست منطقه‌ای اتحادیه توسط ترکیه در صورت عضویت این کشور است.
توافق در این زمینه، مرحله دیگری از روند رسیدگی به درخواست عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که سال‌ها پیش تسلیم اروپایی‌ها شد و هنوز به عضویت کامل منجر نشده است.
ریاست هیات اعزامی ترکیه در اجلاس بروکسل را وزیر امور اتحادیه اروپا و سرپرست مذاکرات این کشور برعهده دارد و وزیر امور توسعه ترکیه نیز عضو این هیات است.
نمایندگان اتحادیه اروپا تحت ریاست کمیسر مسئول گسترش عضویت و حسن همجواری این اتحادیه در اجلاس بروکسل شرکت می‌کنند.
دور جدید مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که نحوه برخورد دولت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه با تظاهرات ضد دولتی در تابستان سال جاری انتقاداتی را از جانب برخی کشورهای اروپایی در پی داشت.
نحوه برخورد با مخالفان دولت باعثابراز تردید در مورد مناسب بودن وضعیت سیاسی ترکیه شد.
این کشور‌ها دولت ترکیه را به نادیده گرفتن حق کامل آزادی بیان و همچنین کاربرد خشونت نامتناسب در مقابله با تظاهرکنندگان متهم کرده و این موارد را ناقض ضوابط اتحادیه اروپا در مورد رعایت حقوق و آزادی بشر در نظام‌های دموکراتیک دانسته‌اند.
عضویت در اتحادیه اروپا همچنین شامل پذیرش یک رشته تعهدات اقتصادی، مالی و تجاری است که دولت‌های عضو باید آن‌ها را به اجرا بگذارند. توافق تمامی اعضای اتحادیه درباره پذیرش عضو جدید نیز لازم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز